Levertijden voor een Lichtstraat

Onze actuele levertijden

  • Ophalen: ca 4/5 weken
  • Bezorgen door Nederland & Vlaanderen: ca 5/6 weken
  • Bezorgen & monteren door Nederland & Vlaanderen: ca 7 weken

Alles wat je moet weten over de levertijden van onze lichtstraten

Het kan natuurlijk ooit zijn dat je op korte termijn een lichtstraat nodig hebt. Wanneer je bijvoorbeeld een aanbouw of overkapping aan het plaatsen bent en het neemt meer daglicht weg dan verwacht. Dan moet er tijdens de bouw snel geschakeld worden. Of je hebt een lichtstraat elders besteld en zij hebben vertraging of deze kan ineens niet geleverd worden. Dit horen we vaak van onze klanten. Skylar denkt graag mee in oplossingen. Binnen 2 weken kunnen wij een lichtstraat frame prefab produceren. Zo kan je het frame op het dak plaatsen en de dakbedekking tegen de opstanden aan verwerken die in het frame verwerkt zitten. Je trekt een zeil of folie over het frame heen en je hebt een tijdelijke waterdichte lichtstraat. Op die manier kan de bouw doorgaan. De glasplaten kunnen dan enkele dagen of weken later geplaatst worden, zodra deze bij ons binnen komen. En het mooie is… wij kunnen dit aanbieden zónder meerprijs!

  • Prefab frame ophalen: ca 2/3 weken
  • Glas met profielwerk ophalen: ca 3/5 weken
  • Prefab frame bezorgen: ca 3/4 weken (1x €78,50 excl. btw bezorgkosten)
  • Glas met profielwerk bezorgen: ca 4/6 weken (1x €78,50 excl. btw bezorgkosten)

Soms hebben wij ook nog lichtstraten op voorraad die direct leverbaar zijn. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op.

Bij het bestellen van onze lichtstraten vragen wij altijd een aanbetaling. De producten worden namelijk naar wens van de klant speciaal op maat gemaakt. Wanneer je een bestelling plaatst, zullen wij binnen 2 dagen de aanbetalingsfactuur versturen. Vanaf het moment dat de aanbetaling is voldaan, gaat de levertijd in.

Nadat de aanbetaling van je bestelling is voldaan bestellen wij het glaswerk. Wij ontvangen meestal binnen 2 tot 2,5 weken een bevestiging met een verwachte leverdatum van het glas. Op basis hiervan kunnen wij inschatten wanneer wij de bestelling bij je kunnen bezorgen. Wij nemen meestal 1,5 tot 2,5 week voor de verwachte levertermijn contact met je op om een bezorgmoment in te plannen. Wij rijden meestal 2 tot 3 dagen per week door heel Nederland en soms ook Vlaanderen. Onze vaste bezorgdagen zijn dinsdag en woensdag. Bij akkoord met de klant wordt er een dag vastgesteld. Wanneer wij van alle klanten een terugkoppeling hebben gekregen om op een bepaalde dag te leveren, gaan wij de route uitwerken. De tijden worden dan bepaald op basis van de routerichting en de voorkeuren van de klanten. Hierbij proberen we zoveel als mogelijk aan de wensen van jou als klant te voldoen. Dankzij verkeersinvloeden kan het altijd voorkomen dat de chauffeur eerder of later aanwezig is. Daarom belt de chauffeur altijd een half uur voor aankomst op locatie naar jou als klant.

Mocht je vertraging hebben met de bouw? Geen probleem. Wij stallen je bestelling 1 maand gratis voor je op! Mocht het langer gaan duren dan 1 maand, dan is dit meestal ook geen probleem. Wij vragen je dan wel om het restantbedrag te voldoen. Daarnaast zullen wij de volgende opslagkosten in rekening brengen:

OpslagKosten
1ste maandGratis
Vanaf 2e maand€37,50,- per week
Vanaf 3e maand tot maximaal 12 maanden€50,- per week
Skylar levertijden

Leverinformatie Lichtstraat

Binnenkort komen wij bij u langs voor de levering van uw nieuwe lichtstraat!

We begrijpen dat u wellicht vragen heeft over hoe de levering in zijn werk gaat. In dit overzicht geven we u duidelijke informatie over wat u kunt verwachten. Zo zorgen we samen voor een soepele en zorgeloze aflevering.

Heeft u na het lezen nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op – we helpen u graag verder!

Alles wat je moet weten over de levering van onze lichtstraten

Een goede voorbereiding zorgt ervoor dat de levering vlot en probleemloos verloopt. Denk hierbij aan de volgende punten:

  • Toegankelijkheid van de locatie: Bevindt uw woning zich in een milieuzone of in een wijk met beperkte toegang voor vrachtwagens?
  • Ruimte voor lossen: Zijn er obstakels zoals geparkeerde auto’s, bomen of lantaarnpalen die het lossen kunnen bemoeilijken?
  • Parkeergelegenheid: Is er voldoende ruimte voor de chauffeur om in de buurt te parkeren?

Laat het ons alstublieft vooraf weten als één van deze situaties bij u van toepassing is. Zo voorkomen we verrassingen op de dag van levering.

Op de afgesproken dag komt onze transporteur langs met uw lichtstraat. Deze wordt gelost met behulp van een kooi-aap (een kleine meeneemheftruck, zie afbeelding).

De lichtstraat wordt geleverd op een 1-weg bok en is netjes verpakt en geseald. De chauffeur plaatst deze op een veilige, geschikte plek langs de weg, uiteraard in overleg met u, waar mogelijk.

Na aflevering vraagt de chauffeur u om een handtekening voor ontvangst en vervolgt hij zijn route naar het volgende adres.

Met deze informatie hopen we u zo goed mogelijk voor te bereiden. Nog vragen of specifieke wensen? Neem dan gerust contact met ons op. Samen zorgen we voor een vlotte levering!

De bok waarop de lichtstraat wordt geleverd is een éénrichtingsbok. Dit betekent dat deze niet aan ons geretourneerd hoeft te worden. In de meeste gevallen kan de bok worden afgevoerd als oud ijzer. Soms neemt de aannemer hem mee, of komt de lokale oudijzer- of schroothandelaar deze graag ophalen.

kooiaap

Wil jij ook een Skylar lichtstraat?

Natuurlijk!